ربات فروشنده

ربات در لغت (robot) به معنای آدمک مصنوعی است

یک سری فعالیتهای از پیش تعیین شده را بصورت خودکار انجام می دهد اما در عمل به مجموعه ای از کدها گفته می شود که برای طراحی یک فرآیند خودکار به کار گرفته می شوند.

با پیشرفت های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی گفته می شود، بخشی از کار دیجیتال مارکتینگ توسط ربات صورت می گیرد .

ربات دیجیتال مارکتینگ یا همان فعالیت های خودکار بازاریابی نیز می تواند به تنهایی بخشی از کارهای ما را انجام دهد اما بخش عمده و اصلی در بازاریابی دیجیتال، برنامه ریزی و تدوین استراتژی صحیح در بازار می باشد که از عهده ربات خارج است بنابراین ربات بازاریابی وجود دارد.


همان‌گونه که می‌دانید ربات‌ها کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند، اما کمتر از ربات ها برای مصارف عمومی مثل ربات فروشنده به کار برده اند.

اکنون یک سازنده ربات به این فکر افتاده از این وسیله به‌عنوان فروشنده برای فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای استفاده کند. این ربات‌ها 150 سانتی‌متر قد دارند و بیشتر شبیه یک ستون سفید رنگ هستند.

روی سر این ربات، اسکنرهایی نصب شده که افراد را تشخیص می‌دهد و می‌تواند به چند زبان با آدم‌های مختلف ارتباط برقرار کند. غیراز راهنمایی مشتری، ربات می‌تواند موجودی انبار را کنترل و با فروشنده‌های انسانی اطلاعات رد و بدل کند.

ربات فروشنده در تلگرام

ربات‌ها در تلگرام ابزاری هست که قابلیت‌های بسیار متنوعی دارد. یکی از کاربرد های ربات تلگرام آن است که با معرفی آن به اعضای کانال می‌توان در مدیریت خرید اجناس کمک کرد.

مثلا با بهره‌گیری از ربات شما می‌توانید سبد خرید را داشته باشید که با توجه به اجناسی که به سبد خریدتون اضافه کرده‌اید، پیشنهاد خرید دیگر اجناس را مشاهده کنید.

پرداخت‌های بانکی را در ربات انجام دهید و پیگری ارسال مرسولات پستی را در ربات مشاهده کنید.

با ربات می‌توانید به کاربرانی که عضو آن هستند، پیام‌های خاص مناسبتی مانند تخفیف و تولید ارسال کنید و عملا ارتباطی خصوصی با اعضای کانال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید